Informatie Cardio budo

Cardio Budo

Cardio budo bij Budoclub Tryitout is een afwisselende groepsles gericht op kracht, uithoudingsvermogen, lenigheid en coördinatie en alle andere onderdelen uit de martial arts wereld. De begeleidende sportinstructeur houdt iedere training gevarieerd door steeds nieuwe oefenvormen aan te bieden. Deze les is geschikt voor iedereen die zijn conditie wil verbeteren of juist wil beginnen.

Cardio Budo
Groep leerlingen die aan Cardio budo doen.

Effecten Conditie Training

  • Normalisering van de bloeddruk
  • Verbeterde opname van suiker in de cellen
  • Toename (goede) HDL cholesterol
  • Afname totale cholesterol
  • Verbetering van de hartfunctie
  • Afname lichaamsvet
  • Afname stress
  • Positieve invloed op het algeheel welbevinden

 

Naast een goede mobiliteit en flexibiliteit zodat je de basis bewegingen van het menselijk lichaam beheerst is maximale kracht uiteraard de basis voor elke sporter / martial arts beoefenaar maar daarnaast is explosiviteit en snelheid onmisbaar om daadwerkelijk tot betere prestaties te kunnen komen.

Je kunt jezelf trainen om hoger te kunnen springen en sneller te kunnen stoten, sprinten en rennen en om zo snel mogelijk te kunnen reageren. Het gaat hierbij om zoveel mogelijk kracht te kunnen leveren binnen 1 seconde.

Wie dit het snelst kan zal het meeste voordeel hebben en dit is niet alleen in het verleden reeds bewezen door atleten van het hoogste
niveau, maar wordt tegenwoordig telkens weer bewezen. Met name tijdens de Olympische spelen en tijdens wereldkampioenschappen!

Bewegen om af te vallen

Sport en beweging kan je helpen bij het afvallen. Meer bewegen is 1 van de 3 spelregels van gezond afvallen, naast minder eten en gezonder eten. Voldoende beweging kun je halen uit een flinke wandeling of fietsen. Maar hoe intensiever je beweegt, hoe meer energie je verbrandt. Met krachtsport, duursport, teamsport of een combinatie daarvan verbruik je energie en kun je de samenstelling van je lichaam verbeteren: meer spieren en een lager vetpercentage.

Bekijk de tips om gewicht te verliezen met beweging en sport

Voeding bij conditietraining en duursport

Hardlopen, wielrennen en roeien zijn duursporten: je verbetert met conditietraining je uithoudingsvermogen en verbrandt veel calorieën. Op deze site lees je wat je het beste kunt eten en drinken en wat de beste momenten daarvoor zijn.

Bekijk de adviezen over voeding bij conditietraining en duursport