Informatie Strong woman

Wat houd “Strong Woman” in.

We doen veel aan cardio training om meer energie te krijgen.
We doen aan kracht oefeningen om sterker te worden en om calorieën te verbranden.
Cardio kickboksen voor de lenigheid, snelheid en coördinatie en om voor jezelf op te komen.
Zelfverdediging (selfdefence) simpele maar effectieve technieken om jezelf te beschermen of anderen.
Een totaal conditie programma aangepast voor vrouwen.

Strong Woman op de boks aan het werk.

Waarom Cardio

Een intensieve cardio training is zeer effectief en absoluut onmisbaar maar waar zijn we nu helemaal mee bezig?
Er bestaan veel misverstanden over cardio training; vaak word gedacht dat cardio training zorgt voor vetverbranding, dit is maar voor een klein gedeelte waar. Als je op een hoge intensiteit aan cardio training doet, dan verbrand je tijdens deze training inderdaad kcal, maar zodra je klaar bent met de cardio training niet meer. De kcal die je verbrandt zijn niet alleen maar kcal uit opgeslagen lichaamsvet!
Krachttraining zorgt daarentegen voor een hogere stofwisseling die de hele dag doorgaat!
Je lichaam verbruikt de gehele dag door kcal uit opgeslagen lichaamsvet, terwijl vaak word gedacht dat het doen van cardio zorgt voor een hoge vetverbranding, dit is dus slechts gedeeltelijk waar. Tijdens het doen van cardio op een hoge intensiteit verbrandt je lichaam uiteraard overtollige kcal, deels ook uit opgeslagen lichaamsvet, maar zodra je klaar bent met trainen, stopt je lichaam ook met het verbranden van kcal. Dit in tegenstelling tot krachttraining, als je d.m.v. krachttraining je spiermassa vergroot dan verhoog je je ruststofwisseling. Dankzij het toegenomen spiermassa verbrandt je lichaam dus meer calorieën, ook in rust, de gehele dag door Strong Woman.

CARDIOTRAINING; NIET VOOR DE VETVERBRANDING MAAR VOOR HET UITHOUDINGSVERMOGEN

Cardio training is een methode om het uithoudingsvermogen van je lichaam te verbeteren.
Cardio training zorgt niet voor een hoge vetverbranding zoals algemeen word aangenomen door iedereen.
Lees meer bij Fitsociety.

CARDIOTRAINING ZORGT DUS VOOR EEN BETER UITHOUDINGSVERMOGEN

Wanneer spelers of trainers de conditie willen verbeteren dan bedoelen ze altijd het uithoudingsvermogen maar het uithoudingsvermogen is slechts een onderdeel van de conditie. Het begrip conditie en uithoudingsvermogen zijn twee totaal verschillende begrippen terwijl de meeste mensen, ten onrechte, denken dat die twee begrippen hetzelfde zijn. Je fysieke prestatievermogen is afhankelijk van je fysieke gesteldheid, ofwel je algemene conditie. Veel mensen die beginnen met sporten willen hun conditie verbeteren, dit is geen goede doelstelling omdat conditie een heel ruim begrip is.

Conditie bestaat namelijk uit:

  • Kracht
  • Snelheid
  • Lenigheid
  • Coördinatie
  • Lichaamssamenstelling
  • Uithoudingsvermogen

Voeding

Wil je nu echt effectief calorieën verbranden, dan is het zaak dat je ook op je voeding let. Als je namelijk te weinig calorieën op een dag binnenkrijgt, maak je ook niet genoeg energie aan om te verbranden.

Blijf dus voldoende en gezond eten. Zoek naar lekkere recepten, doe boodschappen en maak een heerlijk maal, zodat je in de voorbereiding alvast een aantal calorieën kwijt bent.